Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2008

ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΠΣ ΕΠΑΝΟΜΗΣ

Είναι σε όλους μας γνωστή(;) η εξελικτική πορεία της διαμόρφωσης του ΓΠΣ στον δήμο μας. Το θέμα είναι κατεξοχήν πολιτικό, και οποιαδήποτε ανάλυση θα αποσιωπούσε αυτήν την πλευρά θα ήταν το λιγότερο μονόπλευρη. Θα σταθώ μόνο στα γενικά χαρακτηριστικά αυτής, μιας και οι λεπτομέρειες , όχι ότι δεν έχουν την πολιτική τους βαρύτητα, τουναντίον, αλλά είναι αντικείμενο άλλου κειμένου.
Καταρχήν ήταν φανερό από νωρίς ότι δεν ήταν κανείς έτοιμος για να αντιμετωπίσει ικανοποιητικά και ουσιαστικά τις απαιτήσεις ενός σχεδίου που θα καθόριζε τις χρήσεις γης στην περιοχή μας. Ούτε αυτοί που γνώριζαν από νωρίς το ξεκίνημα της διαδικασίας, πόσο μάλλον οι υπόλοιποι που εκ των υστέρων το πήραν είδηση. Και όταν λέμε δεν ήταν κανείς έτοιμος, δεν εννοώ να έχει τις γνώσεις και την εμπειρία για ένα τέτοιο σχέδιο, αλλά να έχει σκιαγραφήσει τις γενικές γραμμές και κατευθύνσεις για την Επανομή της επόμενης 20ετιας. Γι αυτό δεν χρειάζονται ειδικές σπουδές και γνώσεις αλλά όραμα, διορατικότητα και πολιτική σκέψη. Και βέβαια δεν μπορεί παρά να είναι αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς.
Διαφάνηκαν λοιπόν από νωρίς αντιδράσεις και στην συνέχεια έγινε φανερή μια αντιπαράθεση όχι απλά απόψεων αλλά πολιτικών αντιλήψεων για την αντιμετώπιση αυτού του τόσο σημαντικού θέματος. Αυτές που αναδείχθηκαν κατά τη γνώμη μου είναι οι παρακάτω:

1. Η αντίληψη για τον ρόλο των πολιτών από την μια και των αντιπροσώπων τους στο δήμο από την άλλη. Κύριος εκφραστής της η σημερινή ηγεσία του δήμου. Σύμφωνα με αυτήν οι πολίτες δεν είναι σε θέση να αποφασίσουν οι ίδιοι για τα σημαντικά θέματα που αφορούν τη ζωή τους αλλά μόνο οι αντιπρόσωποι τους στο δήμο και οι ειδικοί επιστήμονες που έχουν τις γνώσεις. Οποιαδήποτε διαδικασία ενεργοποιεί την συμμετοχή των πολιτών στην λήψη των αποφάσεων που τους αφορούν, είναι καταδικασμένη σε αποτυχία γιατί θα δημιουργήσει διαμάχες, συγκρούσεις συμφερόντων και κοινωνική αναστάτωση. Γι αυτό είναι καλύτερο για όλους ο κόσμος να είναι ανεπαρκώς ενημερωμένος, ημιμαθής και παθητικός ακροατής. Έτσι είναι πιο εύκολη και αποτελεσματική η χειραγώγηση του. Έτσι επίσης εξηγείται η καθυστερημένη και ελλιπής ενημέρωση του κόσμου για το ΓΠΣ, το ροκάνισμα του χρόνου με αποτέλεσμα οι λιγοστές συγκεντρώσεις να γίνονται στο παρά πέντε, να μην υπάρχει χρόνος αντίδρασης και η πίεση του χρόνου να μην αφήνει περιθώρια εναλλακτικής αντιμετώπισης του θέματος. Ακόμη έτσι δεν χρειάζεται να δίνεις απαντήσεις σε ερωτήσεις των πολιτών όπως:
• Πως εξηγείται η τεράστια διαφορά του αρχικού σχεδίου των μελετητών και του σχεδίου πρότασης του δήμου.
• Γιατί δεν εκφράστηκαν ποτέ οι κατευθύνσεις, η φιλοσοφία και τελικά το όραμα που θέλουμε να πραγματώσει το δικό μας ΓΠΣ.
• Με ποιους τρόπους και μέσα είναι διατεθειμένος ο δήμος να παλέψει την δική του πρόταση στις αρμόδιες υπηρεσίες.
• Με ποια διαδικασία νομιμοποιείται ένα δημοτικό συμβούλιο να αποφασίσει μόνο του για το μέλλον ενός ολόκληρου δήμου
Είναι μερικά μόνο από τα ερωτήματα που θα μπορούσαν να τεθούν.

Οι όποιες προσπάθειες του δήμου για συμμετοχή του κόσμου στη διαμόρφωση προτάσεων προσέκρουαν στο έλλειμμα ενημέρωσης
ήταν πρακτικά διευκρινιστικού χαρακτήρα, χαμηλής συμμετοχής και αποτελεσματικότητας και έπαιξαν το ρόλο του άλλοθι για την ηγεσία του δήμου.
Τελικά η αντίληψη της υποβάθμισης των πολιτών οδηγεί σε αυθαιρεσίες και είναι βαθειά αντιδημοκρατική.

2. Ένα ΓΠΣ που υποβαθμίζει την αξία της γης μας, καλύτερα να μην εφαρμοστεί ποτέ. Είναι γεγονός ότι ένα ΓΠΣ εκτός των άλλων, διαμορφώνει καινούργιες τιμές στα διάφορα τμήματα γης ανάλογα με το χαρακτηριστικό χρήσης που τους ορίζει. Έτσι στα πολεοδομουμενα προσδίδει υπεραξία, ενώ υποτιμά εκείνα που μένουν αγροτική γη, που είναι και τα περισσότερα. Άρα συνολικά είμαστε χαμένοι, επομένως το απορρίπτουμε. Μια απλουστευμένη προσθαφαίρεση η οποία θεωρεί ότι το κοινωνικό συμφέρον είναι το άθροισμα των επί μέρους ατομικών συμφερόντων και η οποία αδυνατεί να αξιολογήσει τις ποιοτικές αλλαγές. Πώς να κοστολογήσεις άραγε την ποιότητα ζωής σε ευρώ? Πώς να εκτιμήσεις την συνολική προστιθεμένη αξία, σημερινή και μελλοντική, που θα προσδώσει ένα ΓΠΣ στην περιοχή μας? Τι αξία έχει ένα κομμάτι γης, οικοδομήσιμο, όταν δεν έχει άσφαλτο για πρόσβαση, όταν δίπλα του στηθεί ένα χοιροστάσιο, όταν το σχολείο είναι υπερπλήρες και χιλιόμετρα μακριά και οι βασικές εγκαταστάσεις και δημοτικές υπηρεσίες είναι είτε απαγορευτικές είτε κοινωνικά ασύμφορες. Η άρνηση για ένα ΓΠΣ, σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να είναι γενική και κατηγορηματική. Όμως ένα προτεινόμενο σχέδιο επί συγκεκριμένου χάρτου, χωρίς επιχειρηματολογία, χωρίς όραμα και προοπτική για τον τόπο, αλλά κυρίως χωρίς την συμμετοχή της κοινωνίας στην διαμόρφωση του είναι λογικό να μην πείθει, να αμφισβητείται η αναγκαιότητα του και να απορρίπτεται συνολικά. Η πολιτική πρακτική του δήμου στο θέμα αυτό είναι υπεύθυνη για την άποψη της γενικής και συνολικής απόρριψης του ΓΠΣ.

3. Η προστασία του περιβάλλοντος είναι για τους χορτάτους. Οι πεινασμένοι αυτό που θέλουν είναι να μοσχοπουλήσουν το χωραφάκι τους. Είναι γνωστή η σημερινή κατάσταση των αγροτών και για αρκετούς το χωραφάκι τους είναι πράγματι, σήμερα, το κεφάλαιο που διαθέτουν για το μέλλον των παιδιών τους κυρίως. Είναι σωστό και δίκαιο να τους το μηδενίζουμε με ένα ΓΠΣ? Καταρχήν η προστασία του περιβάλλοντος έχει αναδειχθεί σε υπ`αριθμον 1 ζήτημα σε παγκόσμιο επίπεδο και φυσικά αυτό αφορά κυρίως τα παιδιά μας. Αν μπαίνουν σε αντιπαράθεση περιβάλλον και οικονομικό όφελος η ζυγαριά πρέπει να βαραίνει στο πρώτο. Όταν όμως το οικονομικό κέρδος, υπεισέρχεται σε μια περιβαντολογικη και χωροταξική πολιτική είναι σίγουρο ότι θα κερδίσουν οι χορτάτοι. Οι πεινασμένοι έτσι κι αλλιώς θα πάρουν ψίχουλα , αν τα πάρουν. Οι κοινωνικές και οικονομικές αντιθέσεις δεν μπορούν να μην έχουν την αντανάκλαση τους σε έναν πολεοδομικό σχεδιασμό. Ας δούμε λοιπόν το δάσος και όχι το δέντρο. Παρόλα αυτά είναι πιο πιθανό ο σχεδιασμός να αυξήσει την τιμή της γης παρά να την ελαττώσει, ακόμα κι αν μειώσει την έκταση του. Είναι εξ ίσου άδικο λοιπόν να την πληρώσει η φύση και το περιβάλλον. Από την άλλη βέβαια, και εδώ είναι η αντιφατικότητα της χωροταξικής πολιτικής, επιτρέπεται το κτίσιμο κατοικιών όχι μόνο στις επεκτάσεις των οικισμών αλλά πρακτικά παντού!!! Δηλαδή , το ίδιο το κράτος θεσμοθετεί την αταξία εκεί που θέλει να βάλει τάξη. Έτσι βέβαια λύνεται και ο γόρδιος δεσμός της υποτίμησης της αξίας της γης και όλοι είναι ευχαριστημένοι. Γιατί σήμερα, η μέγιστη αξία δεν είναι ο άνθρωπος, η ποιότητα ζωής του και το περιβάλλον, αλλά η ιδιοκτησία πλούτου και κυρίως το κέρδος ανεξάρτητα από τους τρόπους που μπορεί αυτό να προκύψει.

4. Τα μεγάλα συμφέροντα παίζουν τον ρόλο τους στην διαμόρφωση του ΓΠΣ. Δεν νομίζω να υπάρχει κανείς που να αμφισβητεί αυτή την αλήθεια. Η παρουσία τους εξ άλλου ήταν φανερή σε όλες τις φάσεις εξέλιξης του ΓΠΣ και φαντάζομαι ότι θα έχει και συνέχεια, μιας και τα οικονομικά μεγέθη στην περίπτωση μας είναι πολύ μεγάλα. Βλέπετε αυτοί έχουν και πολιτικές προσβάσεις και μπορούν σχεδόν πάντα να επηρεάσουν τα πράγματα από τα μέσα. Ο μόνος τρόπος για να αποτραπεί κάτι τέτοιο είναι η μαζική αντίδραση του κόσμου ενάντια σ` αυτές τις προσπάθειες. Στα μεγάλα συμφέροντα βεβαίως συμπεριλαμβάνεται και η εκκλησία, η οποία στα πλαίσια του «κοινωνικού και θρησκευτικού της ρόλου», συνδιαλέγεται με τους μεγαλοεργολάβους ως μεγαλοκτηματίας, αγνοώντας τους ακτήμονες της περιοχής.

5. Αυτό το ΓΠΣ δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό, να καταγγελθεί η σύμβαση με τους μελετητές και να προχωρήσουμε σε ένα καινούργιο με κοινωνική διαβούλευση. Είναι η τελική άποψη της αντιπολίτευσης, σχεδόν σύσσωμης όπως τελικά εκφράστηκε στην τελευταία ενημερωτική συγκέντρωση του δήμου. Η άποψη αυτή ομολογεί την αδυναμία της να ανατρέψει την πορεία διαμόρφωσης του ΓΠΣ που χάραξε ο δήμαρχος και εισάγει καθυστερημένα την αποφασιστική συμμετοχή των πολιτών σαν τακτική κίνηση κυρίως και όχι σαν στρατηγική πολιτική επιλογή. Όσο και αν η πρόταση αυτή, στην συγκεκριμένη στιγμή, φαίνεται πολιτικά σωστή, δεν παύει να είναι μια άρνηση, απέναντι σε μια φκιασιδωμένη και εύπεπτη πρόταση-θέση του δημάρχου που φαντάζει ικανοποιητική για όλους, παρόλο που η πιθανότητα αποδοχής της είναι σχεδόν μηδενική και οι εγγυησεις του δημάρχου ανύπαρκτες. Κάτω από αυτές τις συνθήκες η προσφυγή στην κρίση των πολιτών θα μπορούσε να είναι η σολομωντια λύση, αν περνούσε η πρόταση από το δημοτικό συμβούλιο. Αλλά ο δήμαρχος δεν φαίνεται διατεθειμένος να αφήσει την «καυτή πατάτα» να φύγει από τα χέρια του. Γιατί άραγε? Κάτι τέτοιο θα έκλεινε τα στόματα της αντιπολίτευσης από τη μια και θα έδινε το ηθικό και πολιτικό επιχείρημα στον δήμαρχο για να προχωρήσει. Ούτε βέβαια η αντιπολίτευση είχε προβλέψει να υιοθετηθεί το δημοψήφισμα σαν τελική διαδικασία έγκρισης για το ΓΠΣ. Αν με μια ψηφοφορία εκλέγουμε τους αντιπροσώπους μας για 4 χρόνια, γιατί να μην προκρίνουμε την ίδια δημοκρατική διαδικασία για να επιλέξουμε την πορεία μας προς το μέλλον για τα επόμενα 20 χρόνια.
Έτσι λοιπόν για άλλη μια φορά φαινόμαστε κατώτεροι των περιστάσεων γιατί κάποιοι φρόντισαν να διαμορφώσουν στην μικρή μας κοινωνία τέτοιους όρους. Αν δεν φροντίσουμε να τους αλλάξουμε η ιστορία θα επαναληφθεί….
Κώστας Λυκεσάς

Διαβάστε το ολόκληρο

Κυριακή, 9 Μαρτίου 2008

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ...

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ

ΠΕΡΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ Ο ΛΟΓΟΣ . . .

του Θανάση Σαράφη.

Ήμουνα μέσα στο βαθύ ύπνο και επειδή κάθε βράδυ συζητάμε για το Γ.Π.Σ. και για κείνο και το άλλο, για δόμηση και περιβάλλον, ανάπτυξη και θέσεις εργασίας, είδα ότι βρέθηκα μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο κι έβλεπα κι άκουγα πρωτόγνωρα πράγματα. Υπήρχε κόσμος πολύς, αγχωμένοι, νευρικοί, φωνές. Όλοι οι άρχοντες προβληματιζότανε : να σταματήσουνε την διαδικασία και να αρχίσουνε από την αρχή ή να στείλουμε αυτόν που έχουμε εμείς για να τον ψηφίσει ο οργανισμός ρυθμιστικού θεσ/νίκης (Ο.Ρ.Θ). Υποχρεωτικά.
Βλέπεις η απόφαση θα έχει επιπτώσεις για 50 – 100 χρόνια περίπου.
Τόσος καιρός πέρασε -από το 2004- κι ακόμα δε μπορέσαμε να κατασταλάξουμε. Είναι σαν το παλιό κρασί, όσο μένει τόσο καλύτερο γίνεται λένε . Μερικοί όμως στην υπνάρα τους: έλα μωρέ και τι θα γίνει , ένα χέρι θα σηκώσουμε. Άλλοι πιο κει σιγοψιθυρίζανε: έλα μωρέ, ότι και να γίνει εμείς μέσα είμαστε. Ας κάνουνε ότι θέλουνε.
Πήρανε λοιπόν σιγά–σιγά οι άρχοντες τις θέσεις τους. Αρχίσανε οι τακτοποιήσεις των χαρτιών κι εκεί που πήγα να γυρίσω πλευρό για να βολευτώ καλύτερα, κάποιοι ζητήσανε τον λόγο. Ήτανε από την παραθεριστική κατοικία.
Αυτοί πάλι τι Β’ κατοικία είναι με 10.270 στρ. που έχουν; H Επανομή με το Μεσημέρι μαζί και τις επεκτάσεις (ΟΡΘ) πιάνουνε με το ζόρι 5.770 στρ. Έχουν ένα σύλλογο και κάποιοι γυρνάνε κάθε μέρα στα καφενεία, φιλαράκια δηλαδή. Θέλουν να ανακοινώσουνε ότι είναι άδικο ρε παιδιά εσείς να χτίζετε στα 4 ή 10 στρ. και εμείς με 300 - 500 m2 (στην Ασπροβάλτα χτίζουν στα 150 m2). Να μη δίνουμε το ίδιο ποσοστό σε γη και χρήμα με σας και άμα θέλουμε να πάνε τα παιδιά μας στο σχολείο να τα στέλνουμε σε σας. Δείτε τι θα κάνετε κι εδώ είμαστε εμείς . Επιπλέον και εμείς εδώ θέλουμε να μείνουμε... Καλό είναι να προβλέψουμε αρτιότητα στα 2000τ.μ με συντελεστή δόμησης 0,1. Να ζούμε ανθρώπινα. Αν γίνουμε Α κατοικία τόσο το καλύτερο.

Κάπου πήρε το μάτι μου και τις τοπικές οργανώσεις.
Μαλακώσανε τα αγχωμένα πρόσωπα. Ηρεμήσανε τα «τικ». Ανταλλάξανε ματιές. Καλά πάμε.
Ξαφνικά να μια φωνή. Είμαστε και εμείς εδώ.
Ποιοι εσείς? Οι μικροϊδιοκτήτες λένε... Αυτοί που ο ΟΡΘ μας κάνει «πράσινους», στο Δ (γεωργική γη). Αν ήτανε στη Γερμανία θα μπορούσανε να στηρίξουνε κυβέρνηση. Εμείς λοιπόν με τα 80.000 στρ., το 80% δηλαδή της γης της επανομής, οι μικροϊδιοκτήτες της αγροτικής γής, δε θέλουμε να χτίζουμε ξενοδοχεία, καταστήματα, παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία αλλά μόνο ΚΑΤΟΙΚΙΑ & γεωργικές αποθήκες και δε μας πειράζει που θα ραντίζετε μαζί με τα μαρούλια και εμάς. Άλλωστε πόσο θα αντέξουμε; Θα μας λυπηθεί ο όποιος Σουφλιάς και θα το καταργήσει σε καμιά δεκαριά χρόνια. Μπείτε εσείς στο σχέδιο ,χαλάλι σας. Κι όλα αυτά τα 80.000 στρέμματα αργότερα θα τα δώσουμε στους γεωργούς.
Ξύπνα, λέω στον διπλανό μου πού κοιμότανε. Εδώ χόντρυνε το παιχνίδι. Κι εκεί, καπάκι με την ανακοίνωση των γεωργών, κόντεψα να ξυπνήσω.
Δε τα θέλουμε, δε τα θέλουμε. Δώστε τα σ’ αυτούς που θα τα κάνουν μικρά κομματάκια για να γίνουν αύριο οικόπεδα Β’ κατοικίας.
Λοιπόν να τελειώνουμε. Ποιοι άλλοι θέλουν να μιλήσουν. Να γραφτούν στη λίστα. Ωραία. Οι επενδυτές & οι τσιφλικάδες.
Ακούμε. Τον λόγο οι επενδυτές :
Εμείς λένε όπως και να το κάνετε δε μας πειράζει. Θα κάνουμε επενδύσεις (όπως τότε με το χρηματιστήριο). Εμείς βρίσκουμε. Μπορούμε να πάρουμε από το Δήμο και τον ΕΟΤ (μια εποχή θέλανε να πάρουνε για 49 χρόνια 4.000 στρέμματα) ή από τους παπάδες χωρίς να είναι στο τουρισμός και αναψυχής (στο Cosmos το πήρανε για 99 χρόνια και αναλάβανε την υποχρέωση να χτίσουν μια εκκλησία στο κέντρο), αντιπαροχές θα πάρουμε από εκεί που θα πάτε το τουρισμός-αναψυχή και από το «πράσινο» μπορούμε να πάρουμε μόλις πέσουν οι τιμές. Που ξέρεις;
Ο Σουφλιάς, με το ειδικό χωροταξικό σχέδιο για τον τουρισμό αν έχουμε 150 στρ., γεωργική γη μπορούμε να κάνουμε τουριστικές εγκαταστάσεις που να αξίζουνε τον κόπο. Θα παίρνουμε εσάς για υπαλλήλους και εμεις ξενοδόχοι. Αυτά που λέγατε για οικοανάπτυξη και οικοτουρισμό, σε μικρές μονάδες σ’ όλη την παραλιακή ζώνη είναι κουραφέξαλα. Θα ήτανε καλό όμως να αποφασίσετε γρήγορα γιατί θα θυμώσουμε αν μας φύγουν τα λεφτά του Δ κοινοτικού πλαισίου και θα κάνουμε πολύ καιρό να ξαναέρθουμε. Για μας λέω. Γιατί μπορεί να σας πάρουνε χαμπάρι και από το εξωτερικό. Η περιοχή σας είναι σχεδόν σαν το φαληρικό δέλτα των Αθηνών.
Το λόγο τώρα έχουν οι τσιφλικάδες, λέει ο πρόεδρος. Ακούγεται μπάσα μια φωνή.
Εμείς δε το θέλουμε. Έχουμε κι εδώ, κι εκεί, κι ακόμα δε ξέρουμε τι μας συμφέρει. Αλλά σε περίπτωση που θα γίνει ,εμείς θα βοηθήσουμε. Δεσμευόμαστε ότι τα λεφτά που θα πάρουμε να τα επενδύσουμε σε ανάπτυξη θέσεων εργασίας, όπως οι επενδυτές (όχι όπως τότε στο χρηματιστήριο). Πάει κι αυτός.
Και με χαρά για όλα αυτά που άκουσα, λέω δε μπορεί, θα συμφωνήσουνε. Θα καθίσουνε να τα δουν σοβαρά όλα αυτά, να κοινωνικοποιήσουνε το διάλογο και μετά να στείλουνε το χάρτη με το λεκτικό για να ψηφίσει ο ΟΡΘ.
Οι ομιλητές είχαν τελειώσει. Αρχίσανε να στρογγυλοκάθονται οι άρχοντες, να ετοιμάζουν τα χαρτιά, να τακτοποιούν τις σημειώσεις τους. Φαινότανε σκεφτικοί.
Λες να θέλουν να αλλάξουν την τοποθέτησή τους;
Και ξαφνικά το «μπαμ». Ακούγεται μια θυμωμένη σεντόρεια φωνή που κάτι μου θύμιζε. Μπερδευτήκανε τα πράγματα πάλι.
Αυτός ο παπάς ρε παιδιά τι θέλει εδώ μέσα;
Αυτός έτσι κι αλλιώς και στους τέσσερις χάρτες μέσα είναι. Για τουρισμό και αναψυχή. Τι καλύτερο; Ενώ τα δικά μας -τα 1200 στρέμματα του δήμου- ο Ο.Ρ.Θ τα έχει απέξω.
Κι ενώ ήτανε να ανάψουνε τα αίματα από κάποιους ακτήμονες, σηκώθηκε ένας σεβάσμιος ΓΕΡΟΝΤΑΣ (καμιά σχέση με τους Γιοσάκηδες) κι είπε ότι θέλει να μιλήσει.
Ορίστε σας ακούμε. Κι άρχισε ο Γέροντας :
Κατόπιν επιφοιτήσεως και ωρίμου διαλόγου στο αρχονταρίκι, αποφασίσαμε –χωρίς να ρωτήσουμε το Πατριαρχείο– ότι δε θέλουμε τα 800 στρ. στον Ποταμό να γίνουν τουρισμός και αναψυχή – Σόδομα και Γόμορρα δηλαδή. Είδαμε με προσοχή το λεκτικό και τους νόμους και δεν είναι ξεκάθαρο. Δεν πολεοδομούνται με τον νόμο 1337/ 83 για να έχουμε συμμετοχή σε γη και χρήμα Οικοδομούνται με κάτι άλλους νόμους. Κάτι τέτοιο πρέπει να έπαθε και η περαία και η ΕΡΤ δεν θέλει να δώσει συμμετοχή σε γη. Τα δίνουμε λοιπόν στο Δήμο Επανομής για να γίνει το μητροπολιτικό πάρκο του Ν. Θεσ/νίκης. Βάλτε αλλού τον τουρισμό και αναψυχή. .. Εχετε χωράφια να κάνετε αυτά τα πράγματα.
Ά ρε Αντώνη Τρίτση, τώρα δικαιώθηκες, σκέφτηκα.
Και συνεχίζει ο Γέροντας. Στο δε μετόχι-μοναστήρι (γύρω στα 1500 στρέμματα) τα δίνουμε στο δήμο να κτιστούν σπίτια για απόρους κατατρεγμένους και νιόπαντρα ζευγάρια που κάνουν το γάμο τους στην εκκλησία. Άλωστε όλα αυτά τα πήραμε επι τουρκοκρατίας από τους επανομίτες για να τα γλυτώσουν από τους Τούρκους.
Όπα Αντώνη Τρίτση τρίποντο πέτυχες.
Aρχίσανε οι άρχοντες να τακτοποιούν τα χαρτιά τους... Αυτοί ακόμα τσιμουδιά δεν είπαν. Τώρα είναι το παιχνίδι τους. Ένας από πίσω μουρμούριζε συνεχώς. Άσε λέω μετά θα μου τα πεις. Και κει που πάω ν'αλλάξω πλευρό για να βολευτώ καλύτερα, να ακούσω το Δ.Σ. χτυπάει το ξυπνητήρι.
Που ρε γαμώτο με πήρε απ’ το καλύτερο. Έτσι και να'παιρνα άδεια.

Διαβάστε το ολόκληρο

Δευτέρα, 3 Μαρτίου 2008

Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ του Γ.Π.Σ. Επανομής

Σε μια τελευταία προσπάθεια διαλόγου από το blog για το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Επανομής καταθέτουμε προτάσεις και σκεψεις. Οι δημόσιες διαβουλεύσεις παντός είδους, τρόπου και αποτελέσματος τελειώσανε. Μέχρι 6-8/3/2008 ο Δήμος Επανομής πρέπει να απαντήσει για την Β1 φάση. Ακολουθεί ηΒ2 φάση και η υπογραφή. Τον χάρτη της Β1 φάσης σύσσωμο το Δ.Σ. τον απέκλεισε. Έγινε όμως πάλι η επιτροπή για το Γ.Π.Σ. Οδήμαρχος παρουσίασε καινουργιο χάρτη. Η αντιπολίτευση ζητάει να σταματήσει τώρα και να δωθεί χρόνος.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
  1. Να καθοριστεί ζώνη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  2. Να καθοριστεί ζώνη καινοτομίας και έρευνας.
  3. Η Β' κατοικία να οριστεί ως Α' κατοικία γιατί ουσιαστικά έτσι θα λειτουργήσει και δεν θα έχει την υποδομή, κι αν δεν γίνεται να οριστεί στο λεκτικό ως αρτιότητα των οικοπέδων 2000τ.μ. μαζί με συντελεστή δόμησης 0,1
  4. Να χαρακτηριστεί πρασινο τα 600-800 στρέματα των παπάδων στο ποταμο

Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ THΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

  1. Η περιφεριακή δόμηση στον οικισμό Επανομής- Μεσημερίου και του οικισμου προ του 1923.
  2. Η ύπαρξη ΓΑ περιφεριακά των οικισμών Επανομής και Μεσημερίου και σε μέγεθος αρκετά μεγάλο ώστε να επιτραπεί ανάπτυξη και σε μελλοντικό σχεδιασμό.
  3. Η μείωση τουΔ (αγροτική γη) σε ποσοστό της τάξης 20-40% και στους δύο οικισμούς και με κατοχύρωση να χτίζει όπως σήμερα κατοικία. αγροτικές κατασκηνώσεις, καταλύμματα αγροτουρισμού,γηπεδα Ολυμπιακών αγωνισμάτων και ό,τι άλλο περιλαμβάνει το λεκτικό της Β1 φάσης του ρυθμιστικού Θεσ/νικης για την Δ ζώνη.
  4. Ο αποκλεισμός δόμησης ρητά και κατηγορηματικά στην περιοχή Κριτσιανά Αγίας Αναστασίας από τους οικοδομικούς συνεταιρισμούς και εκκλησιας γιατί αποτελούν μέρος αγροτικής παραγωγικής διαδικασίας από τους ακτήμονες και υπάρχει απόφαση του συμβουλίου επικρατείας.
  5. Να γινει επέκταση για τουρισμό και αναψυχή από τα κτήματα του δημου στον ποταμο μέχρι τον οικισμό της παραλίας.
  6. Η μείωση συντελεστή δόμησης εντός υπαρχόντων οικισμών.
  7. Η προστασία του βιότοπου.

Όλα όσα γράψαμε για το ΓΠΣ μαζι με τα σχόλια πιστεύω ότι είναι μια προσπάθεια προβληματισμού και άποψης. Η απόφαση ανήκει στο Δ.Σ η και σε μας με δημοψηφισμα μετα απο ενημερωση και παρουσιαση προτασης.

Θ.Σαράφης

Διαβάστε το ολόκληρο

Σάββατο, 1 Μαρτίου 2008

Αναδρομή στους χάρτες του ΓΠΣ...και μία απορία...

click στις φωτογραφίες για μεγέθυνση

ΧΑΡΤΗΣ 1: Αυτός είναι ο πρώτος χάρτης που ήρθε από το ρυθμιστικό Θεσ/νικης σφραγισμένος επί δημαρχίας Γραμμένου Ιωάννη.


ΧΑΡΤΗΣ 2: Παρουσιάζεται τον Απρίλιο του 2007 στο θέατρο Επανομής από τον δήμαρχο κ. Οικονομίδη σαν απάντηση στον χάρτη 1 του ρυθμιστικού.


ΧΑΡΤΗΣ 3: Ο χάρτης που ήρθε από το Ρυθμιστικό Θεσ/νικης σφραγισμένος (αρχές Δεκέμβρη 2007) και ταυτόχρονα πήγε σε όλους τους φορείς του νομού για να γνωμοδοτήσουν εντός διμήνου, το ίδιο και ο Δήμος Επάνομής. Οφθαλμοφανές η ύπαρξη του Δ (γεωργική γη) σε ποσοστό 85% περίπου


..ΧΑΡΤΗΣ 4: 29/2/2008 παρουσιάζεται στο θέατρο Επανομής από τον δήμαρχο σαν απάντηση στον 3ο χάρτη του ρυθμιστικού Θεσ/νικης. Είναι παραπλήσιος με τον 2ο χάρτη-πρόταση του δήμου που χάθηκε.



Κοινό χαρακτηριστικό και των τεσσάρων χαρτών είναι η προστασία του βιοτόπου, η ύπαρξη Β' κατοικίας κατά μήκος των παραλιών και η ανάπτυξη του τουρισμού και αναψυχής στην περιοχή Αγελαδάρικο και ποταμός.

ΑΠΟΡΙΑ: Αυτός ο 2ος χάρτης που ήτανε αναρτημένος στο ΔΗΜΟ σχεδόν 6 μήνες δεν τους έπεισε στο ρυθμιστικό Θεσ/νικης? Αυτός που είδαμε ο 4ος (ο ίδιος σχεδόν με τον 2ο) στις 29/2/2008 στο θέατρο ποιούς θα πείσει μέχρι τις 6/3/2008;


Σαράφης Θανάσης

Διαβάστε το ολόκληρο